NAZIV PROJEKTA: Podrška u integraciji djece i obitelji pod međunarodnom zaštitom
TRAJANJE PROJEKTA: 1. ožujka 2024. do 28. veljače 2025.
NOSITELJ: Društvo za psihološku pomoć
PARTNERI: OŠ Jure Kaštelana, OŠ Pavleka Miškine, OŠ Lovre pl. Matačića
FINANCIJSKI IZNOS (ukupan): 14.000,00 EUR
Financirano od strane: Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike
Ciljevi projekta:
1. Pružanje psihološke podrške osobama pod međunarodnom zaštitom (djeca, mladi, odrasli, obitelji). Pružanjem podrške, davanjem potrebnih informacija kako se bolje nositi s teškim životnim situacijama i krizama, ojačavanjem za uspješno suočavanje i razrješavanjem aktualnih i dugotrajnih teškoća doprinosi se dugoročnoj stabilnosti osobe u kriznoj situaciji i boljoj integraciji u društvo. U našem savjetovalištu, korisnici imaju mogućnost uključiti se u redovne usluge DPP kao što su individualno savjetovanje, terapija igrom, roditeljsko savjetovanje i obiteljsko savjetovanje. Škole mogu uputiti učenike i roditelje s odobrenom međunarodnom zaštitom na besplatno individualno savjetovanje u DPP.
2. Pružanje podrške u učenju i integraciji.
Cilj partnerstva sa školama je brza identifikacija djece s odobrenom međunarodnom zaštitom te sparivanje djece i volontera koje ćemo prethodno educirati za adekvatan rad s ciljanom skupinom. Cilj je djeci omogućiti da imaju svog ‘prijatelja-mentora’ na raspolaganju za pružanje podrške u učenju i integraciji.
3. Osnaživanje i educiranje stručnog školskog osoblja i nastavnika te volontera (budućih pomagačkih stručnjaka) koji rade s djecom s odobrenom međunarodnom zaštitom kroz edukaciju o specifičnostima rada s djecom pod međunarodnom zaštitom. Uspostavljanjem sistema partnerstva sa školama i osnaživanjem edukatora i volontera stvorit ćemo mrežu učinkovitije identifikacije ciljane skupine djece i roditelja te će ih se, u slučajevima kada je potrebno, brže moći uputiti u savjetovalište.
Aktivnosti na projektu:
Pružanje psihosocijalne podrške i savjetovanja.
Psihoedukativna predavanja za nastavnike.
Supervizija za provoditelje aktivnosti.
Kreativna radionica izrade sapuna iz glicerinske mase za djecu izbjeglice.
U svakoj partnerskoj školi održat će se ciklus od 3 radionice programa „Kako da učenje ne bude mučenje“ – grupnog programa savladavanja školskog gradiva uz razumijevanje. Susreti ‘prijatelji-mentori’ pri čemu će volonteri individualno minimalno jednom tjedno biti na raspolaganju za pružanje podrške u učenju i integraciji dodijeljenom učeniku.