Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Kako da učenje ne bude mučenje

Opći cilj programa Kako da učenje ne bude mučenje je naučiti polaznike strategijama efikasnog učenja i pamćenja, ojačati motivaciju i osjećaj vlastite kontrole nad procesom učenja, te ojačati strategije usmenog i pismenog odgovaranja i nošenja s tremom. Također, polaznike se usmjerava i potiče na važnost preuzimanja odgovornosti za sve školske obaveze, kao i odgovornost za vlastito postignuće.

Programom se usvajaju osnovne vještine koje učenici mogu primijeniti na različitim sadržajima koje uče. Iako se u programu radi na školskom gradivu, te se posebno vježbaju strategije učenja matematike i prirodnih predmeta, te stranog jezika, program nije koncipiran kao instrukcije, nego kao ovladavanje vještinama učenja.

Nakon prolaska kroz program očekuje se povećana motivacija za učenje, efikasnost učenja te stupanj razumijevanja gradiva. Drugim riječima, aktivnim i motiviranim sudjelovanjem u programu očekuje se da će učenici kroz jednako vrijeme provedeno u učenju usvojiti više gradiva, imati povećani stupanj razumijevanja gradiva, a time i dugotrajnost pamćenja usvojenog.

Za koga?

Program je namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole, srednjoškolcima i studentima, koji se ponekad nađu u situacijama u kojima ne znaju odakle početi učiti, ne razumiju gradivo ili se teže koncentriraju, ne mogu svladati strah prilikom pisanja testova ili odgovaranja i sl.

Sadržaj programa

Program se sastoji od 10 radionica za učenike, te 1 radionice za roditelje.

Radionice za učenike

  1. Upoznavanje polaznika, procjena stavova o školi, razloga školskog uspjeha, odnosno neuspjeha, samopouzdanja, te strategija učenja (pred-test)
  2. Motivacija i koncentracija
  3. Organizacija i planiranje učenja
  4. Principi pamćenja, povećanje smislenosti gradiva, mnemotehnike
  5. Principi učenja, pronalaženje logičke strukture teksta, pravljenje bilješki
  6. Primjena principa učenja, pronalaženje logičke strukture teksta, podcrtavanje i bilješke na marginama
  7. Principi učenja prirodnih predmeta i rješavanja zadataka
  8. Principi učenja napamet i stranih jezika, gramatičke logičke strukture
  9. Trema, vježbe relaksacije, vladanja energijom, komunikacije; usmeno i pismeno odgovaranje
  10. Asertivna komunikacija/ublažavanje straha od učitelja; završna evaluacija (post-test), zaključivanje grupe i opraštanje


Radionica za roditelje

Kako bismo roditeljima demonstrirali način rada s djecom osmislili smo i radionicu za roditelje koja je predviđena u prvoj polovini programa. Također, cilj ove radionice jest da roditelji dobiju uvid u različite načine komuniciranja, općenito, ali i s djetetom, vezano uz školu.

Po završetku grupnog rada slijede završni razgovori s roditeljima i djetetom s ciljem upoznavanja s rezultatima na pred i post-testu, napredovanjem polaznika, te zbog ukazivanja na područja i teškoće na kojima još treba podržati promjenu i razvoj. Time se omogućava individualni nastavak rada s nekim polaznicima na područjima na kojima je potreban sustavniji tretman (najčešće samopouzdanje, socijalna anksioznost, trema).

Vrsta rada i trajanje

Program se odvija u malim zatvorenim grupama do 10 polaznika.

Radionice se provode jednom tjedno i vremenski su prilagođene školskim turnusima. Ukupno ima 10 radionica, svaka u trajanju od 120 minuta.

Na temelju procjene voditelja moguća je i individualna provedba programa, prilagođena potrebama polaznika.

Način rada

Program je dinamični niz demonstracija, vježbi, zadataka, razgovora koji se izvode u paru, podgrupama ili cijeloj grupi, pokazujući i samim načinom rada da postižemo bolje rezultate kada se zabavljamo.

Način uključivanja

Uključivanju u program prethodi inicijalni razgovor s roditeljem i djetetom u svrhu utvrđivanja da li polaznik zadovoljava kriterije za uključivanje u program.