Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Osnaživanje školskih stručnih suradnika i nastavnika za kvalitetniju integraciju učenika azilanata

Autori

Martina Čarija, Iskra Pejić i Mihael Kozina u suradnji sa zaposlenicima i članovima Društva za psihološku pomoć

Trajanje

2 modula (2+2 dana), ukupno 32 sata edukacije

Polaznici

Učitelji, nastavnici, školski stručni suradnici, ravnatelji.

Teme / Sadržaj

Upoznavanje s (osobnim) predrasudama i stereotipima, upoznavanje s osnovnim pojmovima povezanima s akulturacijom i integracijom, priprema razrednog odjela i roditelja za prihvat izbjeglica; razvoj i poticanje tolerancije među učenicima, izrada akcijskog plana za integraciju obitelji u školi, stres i trauma, gubitak i (odgođeno) tugovanje, pružanje podrške roditeljima u kontekstu škole.

Ciljevi

Glavni cilj je povećanje profesionalnih kompetencija stručnih suradnika, učitelja i nastavnika u školama, koje su potrebne za pružanje podrške djeci izbjeglicama i njihovim obiteljima pri procesu u integracije. Djeca izbjeglice se po polasku u školu, suočavaju s raznim izazovima: nepoznavanjem hrvatskoga jezika, kulturalnim razlikama, uklapanjem u lokalnu zajednicu i razredni odjel u školi, hvatanjem ukorak s gradivom, navikavanjem na novu okolinu i slično. Pri tome su roditelji izloženi visokoj razini stresa i egzistencijalnim nesigurnostima te je moguće da slabije funkcioniraju u roditeljskoj ulozi što čini svijet djece manje stabilnim i slabi njihov neposredni krug podrške. Funkcioniranje djece i roditelja također ugrožava opterećenost prethodnim traumatskim događajima kao što su prognanstvo i izbjeglištvo, osobni gubici ljudi i značajnih materijalnih dobara, svjedočenje različitim oblicima pojedinačnog i masovnog nasilja, bombardiranje, ranjavanje, mučenje, prijetnje životu i dr. Osposobljenost nastavnika i stručnih suradnika u školama za pružanje podrške izbjeglicama dovodi do poboljšanja zaštite djece izbjeglica, ranije identifikacije osoba u riziku, smanjenja rizika od dugoročnog pogoršanja funkcioniranja obiteljskih sustava izbjeglica, te u konačnici do uspješnije integracije izbjeglica u društvo.

Način rada

Predavanja, radionice, grupni rad, diskusija.

Očekivani ishodi

Sudionici će razmijeniti svoje brige i nedoumice vezane uz rad s izbjeglicama, identificirati što im nedostaje da bi se osjećali spremniji u tom radu te koji mehanizmi podrške su im dostupni. Sudionici će znati prepoznati što su stereotipi i predrasude, razumjeti što je proces akulturacije, te na koji način društvo zemlje primateljice može pozitivno utjecati na proces integracije izbjeglica. Moći će primijeniti konkretne aktivnosti za poticanje tolerancije u razrednom odjelu i izraditi akcijski plan aktivnosti za kvalitetniju integraciju u njihovoj školi. Sudionici će moći prepoznati stresne i traumatske reakcije te razumjeti kako se djeca i mladi nose sa stresom i traumom. Sudionici će stečene spoznaje o pružanju podrške traumatiziranim osobama moći primijeniti u radu s djecom i roditeljima.

CIJENA po polazniku – na upit

Popunjavanje obrasca prijave ne znači i službenu prijavu, već predstavlja samo iskaz interesa kandidata. Kada se prijavi dovoljan broj zainteresiranih i kada se ispune organizacijski uvjeti, dogovorit će se termini za grupu. Tada ćete primiti obavijest na e-mail da su započele službene prijave i molbu da potvrdite Vašu namjeru sudjelovanja u edukaciji.