Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Trening roditeljske kompetentnosti

Trening roditeljske kompetentnosti psihoedukativni je program namijenjen roditeljima koji žele saznati više o svom odnosu prema djetetu i konstruktivnijem načinu ophođenja. Unutar programa roditelji uče o bitnim pretpostavkama uspješnog roditeljstva, osvještavaju vlastite poteškoće kroz razmjenu iskustava, usvajaju nove komunikacijske vještine vježbajući u malim grupama.

Preduvjet za uspješno korištenje novih vještina je da roditelj prihvati dijete na novi način, da ga bolje upozna i lakše prepoznaje pozadinu neprihvatljivog ponašanja djeteta. U tome im pomaže učenje o potrebama djeteta, o njegovim potencijalnim sposobnostima i kompetencijama, ali i o nužnosti poštivanja vlastitih granica i potreba. Roditelje se potiče na postupno izgrađivanje odnosa sa više obostranog uvažavanja, prihvaćanja i povjerenja kroz korištenje komunikacijskih tehnika, koje se baziraju na aktivnom slušanju djeteta i primjeni tzv. osobnog jezika kao osnove uspješne suradnje.

Obzirom da u odnosu sa djetetom roditelj nesvjesno prenosi vlastita iskustva i primjenjuje sustav vrijednosti usvojen u svojoj primarnoj obitelji, jedna od radionica posvećena je osvještavanju uhodanih i stvaranju novih, konstruktivnijih pravila i vrijednosti.

Sudjelovanjem u programu roditelji stječu bolji uvid u uzroke poteškoća, znanje o pretpostavkama uspješne komunikacije s djecom, što doprinosi većoj sigurnosti i osjećaju kompetentnosti u roditeljskoj ulozi i stvaranju pozitivnog obiteljskog ozračja, kao preduvjeta za zdrav razvoj svih članova.

U slučaju složenijih poteškoća roditelje se upućuje u savjetovalište.

Za koga?

Program je namijenjen svim roditeljima, pojedinačno ili za oba roditelja djece od vrtićkog, preko osnovnog i srednjoškolskog, do studentskog uzrasta, i to onima koji žele saznati više o sebi i svom odnosu prema djeci u obiteljskom kontekstu te biti zadovoljniji u svojoj roditeljskoj ulozi.

Vrsta rada i trajanje

Program se odvija jednom tjedno u obliku grupnog rada, kroz 12 dvosatnih tematskih radionica.

Roditelji su podijeljeni u grupe od po 10-12 sudionika, ovisno o dobi djece.

Način rada

Susreti su radioničkog tipa i uključuju izlaganje na temu, vježbe u koje su aktivno uključeni svi članovi grupe te razgovore s razmjenom iskustava i objašnjenjima.